צפו: מקצועני המהפכה • רדיו 10: חוזרים לימים הגדולים

    יצחק לוין 5 Comment on צפו: מקצועני המהפכה • רדיו 10: חוזרים לימים הגדולים
    15:47
    05.05.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on למעלה מעשרה נפגעים במטח לעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשמדברים על ערוצי הקודש, נזכרים מיד בערגה באחד הערוצים המשובחים והמיוחדים שפעלו אז – רדיו 10.

    רדיו 10 הוקם בשנת תשנ"ו על ידי פעילים שעסקו בעולם התשובה וביקשו ליצור פלטפורמה נוספת לקירוב רחוקים.

    לצוות ההקמה לוהק הרב גלעד כהן, שבאותם ימים פעל תחת שם העט – גדעון כץ, שהפך למנהל הערוץ. דירת הוריו ברחוב ששת הימים בירושלים הפכה לאולפני הרדיו, ומשם יצאו שידורי התורה לעם ישראל.

    IMG_4214לצד שידורי הרדיו שהותאמו לציבור המאזינים שומרי המצוות, מיקדו מקימי רדיו 10 פעילות נרחבת לציבור החילוני שהוגדר – אקדמאי ובהתאם לכך, השידורים תוכננו והותאמו לאנשי עסקים והיי-טק, פרופסורים, אנשי צבא ועוד. שאלת קהל היעד נדונה מעת לעת והנוסחה עברה שינוים, אולם תמיד התמקדה סביב מה שהוגדר "הציבור המשכיל".

    צוות רדיו 10 בחר לפעול בנורמות מקצועיות מוקפדות תוך ניסיון להתבדל מתחנות פיראטיות אחרות שפעלו אז.

    כך למשל היה זה הערוץ החרדי שהקים ראשון מערכת חדשות ואקטואליה. דבר שהיווה חידוש מרענן על הסקאלה ואיפשר למאזינים החרדים שחיפשו חדשות, לעזוב את כלי התקשורת הכלליים ולשמוע ולהתעדכן בכל הנעשה בארץ ובעולם.

    IMG_4178

    מלבד החדשות לאורך היממה, שודרו תוכניות אקטואליה יומיות בצהרים ובערב שהגישו גדעון כץ, הרב ישראל אייכלר, מוטי לביא ועוד. מאחוריהן עמד העורך הנמרץ משה זמיר או בשמו הרדיופוני – גיורא סביר.

    כחלק מהמקצועיות, רדיו 10 היה הערוץ החרדי היחיד שהעסיק יועץ לשוני משלו. נערכו מפגשים עם אנשי תקשורת בכירים כדי שילמדו את השדרנים כיצד לדבר נכון. וכפי שהגדיר זאת אחד מהמייסדים: "כדי להגיע למקסימום קהלים ולפעול לקירוב – ניסינו להידמות לערוצים החילוניים מבחינת האיכות, למרות שמבחינת כוח האדם הרדיו התנהל במינימום ההכרחי. כל עובד שימש במספר תפקידים והיו שדרנים שהם היו גם הטכנאים המפיקים והעורכים של התוכנית".

    IMG_4185

    רדיו 10 שידר לראשונה תוכניות שהיו חידוש בעולם החרדי. גולת הכותרת ללא ספק הייתה התוכנית 'אבא אמא ילד' שעשתה מהפיכה בנושא רישום ילדים למוסדות חינוך תורניים. הרב אורי זוהר כריזמטי יותר מתמיד, כשלצידו הרב אריה דרעי – שני אריות שיחד עם הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל לב לאחים, חוללו מהפכה של ממש. אלפי משפחות בארץ, חייבות להם את עולמם הרוחני. אלפי בעלי תשובה נזקפים לזכות התוכנית הזו.

     

    הרב אורי זוהר ואריה דרעי בשיחה מרתקת עם הילד רביד

     

    בעשרות אלפי בתים פתחו את הבוקר לקול ציוצי הציפורים של אהרן בר, שפתח את היום בצורה הכי יהודית והכי שמחה שאפשר. מאזינים לא ויתרו על תוכניתו ושאבו ממנה כוחות ואנרגיות לכל היום.

     

    אהרן בר

     

    כך גם תוכנית האוכל הראשונה ברדיו חרדי שודרה ברדיו 10. "תבלינים של שבת" שמה, תוכנית שהוגשה על ידי יניב ברנע ולאחריו מני גרא. תוכנית שהוכיחה שבניגוד לסטיגמה –גם גברים אוהבים לעבוד במטבח.
    את התוכנית "רפואה שלמה" הגיש מוטי לביא, כיום איש תקשורת בכיר – שמאזיני רדיו 10 הכירו את שמו תחילה כטכנאי, מפיק ועורך מוזיקלי ואחר כך כמגיש תוכניות.

    אגב בתוכנית זו ובתוכנית "אנשים מספרים על עצמם" שערכה הועלו גם נשים לשידור.

    והיו גם את תוכניות הילדים הנפלאות של דוד בן שמואל, מפגש דעות שהגיש הר' ישראל גליס, נפלאות הבריאה ששידר מאיר דגן, גידי שרון עם אורות המזרח ועוד ועוד.

    גליס

    ברדיו הופיעו טובי הרבנים המרצים ובהם: הרב נוייגרשל, הרב בן פורת, הרב מנת, הרב אלכמייסטר ורבים אחרים.

    עם התגברות הפשיטות של משרד התקשורת כנגד הערוצים שפעלו ללא רישיון, והפחד שנפל באופן טבעי על מרבית השדרנים והצוות – החל הערוץ לשדר שידורים חוזרים ורדיו 10 שחולל מהפיכה – סיים את תפקידו.

    IMG_4211

    לצד הזכרונות הקסומים, נותרה מזכרת משמעותית פעילה עד היום – וזה קו החסד – ארגון חסד שהחל כתוכנית ברדיו והפך לארגון של ממש עם עשיה ברוכה ונרחבת הודות לפעילותו של הרב אליהו מרציאנו.
    רדיו 10 אמנם נסגר – אבל הזכויות שמורות לו לעולם!

    להאזנה לתוכנית המלאה

     

    לצפיה בתוכנית המלאה:

     

    IMG_4215

     

     

     

     



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      1. מתי מעלים לאתר את הכתבה וודיאו לצפיה על רדיו קול הנשמה?
      2. כיצד ניתן להוריד את התכניות?

    2. 2

      למה מצלמים וידאו אם הצלם לא יודע להזיז את המצלמה שנכיר את האנשים היקרים שהשביחו את ימינו בעבר ואנו כה מתגעגעים לתכניות שלהם

    3. 1

      היכן אפשר להשיג את תוכניותיו של אהרון בר? בבקשה…….